søndag 26. september 2010

footylol



Ting jeg har fått dilla på: Grapefrukt, appelsin, cherrytomater, avokado, eple. Jeg tåler ikke eple. Ikke mandler heller. Og jeg elsker mandler. Mandler og eple. Det er jo bare teit. Det er faktisk mer irriterende å ikke kunne spise eple enn å ikke kunne drikke melk eller spise brød. Det finnes jo masse alternativer til melk og brød. Det finnes ikke eple uten eple i. Du kan jo spise banan. Ja. Men det er jo ikke det samme da, selvom det er godt det og. Men ikke så godt her. Det er noe rart med bananene i Australia. De er liksom litt tørre, hvis det går ann å si det om bananer. Men hvis jeg skreller eplet, da kan jeg spise det. Hvis jeg skreller mandlene og. Men det er litt mer jobb vil jeg si.

Igår var det footyfinale her i Melbourne. Australsk fotball. Voldsom sport med rare regler. Litt som rugby, bare annerledes. Ingen beskyttelse. Også er banen rund. Oval. Uanz. Det var finale, og det er en stor greie her. Så vi var på footylunsj på Southbank. Det var kos. På grunn av menneskene og maten. Kampen kom litt i andre, eller tredje blir det jo, rekke da. I hvert fall for meg. Andre var jo litt mer engasjert. Hvis jeg skulle rangere engasjementet, og det skal jeg jo, så var det en soleklar vinner. La meg presentere Vanja:







Og på en meget god andreplass var Jørund!




Kim, Bård og Ole på en delt tredje plass. Periodisk engasjert vil jeg kalle det. Ofte opptatt med å diskutere footy, andre sporter, eller alt mulig annet (stikkordet er diskutere), røyke, drikke øl og drive med helt andre ting innimellom.

Engasjert

Engasjert


Diskutere


Drive med helt andre ting

Resten av girlsa mine, Silje, Monika, Ingrid og Sandra, hvor glad jeg enn er i dere, dere får ikke være med på lista. Engasjementet var for dårlig rett og slett. Men fine er dere da.






Kjetil er liksom i en helt egen kategori han kjenner jeg. Ikke noe å si på engasjementet egentlig. Konsentrasjonen er kanskje ikke alltid tipp topp da. Men å ha på seg North Melbourne Kangaroos-skjerf (okey, vi bor i Noth Melbourne, men allikevel) på en kamp mellom Collingwood Magpies og St Kilda Saints, det skjønner til og med jeg at er feil. Fin du Kjetil.

Merkelig


Merkeligere

Merkeligst


Åja, og jeg da. Hmz... jeg kom vel kanskje ikke på noe plass jeg heller. For det første skjønner jeg ikke helt reglene. Eller mangler på regler. For det andre byttet jeg lag å heie på hver gang noen overbeviste meg om at jeg heiet på feil. For det tredje er jeg mer opptatt av hvor mye de der guttene tåler. Nå ser jo ingen av dem ut da. Ikke tror jeg de er særlig smarte heller. For så mye juling de får. Alt er jo lov. Jøje. Ja, her er det eneste bilde av meg fra den dagen. På vei inn på badet for å klippe Jørund. Ja, for det er jo det nye store det nå tydeligvis. Å bli klipt av meg. Hm. Trendy med litt skjeivt, ujevnt, uperfekt hår for tiden.



Men ja, se nøye på dette bildet.

Stillingen på kampen. Finalen. Ble 68-68. Uavgjort er det. Da skal de vel ha ekstraomganger, straffekonkurranse eller sånn første målet vinner eller noe sånt da? Nei. Ikke i Australia. Ikke på finalekampen tusenvis av mennesker har gledet seg til og brukt massevis av penger på billetter til. Neida. De skal spille en ny kamp for å avgjøre finalen. En ny kamp. Samme tid, samme sted. Neste uke. LOL! Det er faktisk det dummeste jeg noen gang har hørt om. Ikke det at det bryr meg sånn veldig mye. Men ja, for et antiklimask a. Ingen vant. Kom tilbake neste uke dere. Gøy. Rar stemning kan jeg tenke meg. Ingen glade. Ingen sinte. Bare ingenting. 

Jaja, da får vi vel bare gjøre det samme neste uke da. Greit for meg. Vi koste oss vi.

8 kommentarer:

  1. haha. bra innlegg, bra sensur, bra bilder, bra skrevet (litt mye da.. dette har jeg ikke tid til) :D

    SvarSlett
  2. Tusen takk for meg!

    p.s: Setter spesielt stor pris på det bilde der jeg ser ut som en blanding av skrik og Voldemort, og det der hvor det burde ha vært muskler hvis jeg skulle løftet armene på den måten... (dette er hvertfall ikke et hint om å fjerne de, *hint-hint* )

    SvarSlett
  3. Liker bildet av vanja der hun ser ut som en blanding av skrik og Voldemort, men favoritten er der hvor hun løfter armene på den muskel-måten.

    SvarSlett
  4. M: Ja, dere gjør meg glad:)
    K: Takk! (Hadde vel ikke tid til å skrive det heller egentlig...)
    H: Jepp.
    V: :) Du er jo så fin. Men okey, jeg kompromisser og tar bort et av bildene.
    O: haha. enig.

    SvarSlett
  5. du tok bort det beste bildet! :o og det som var så morsomt.

    SvarSlett