onsdag 1. september 2010

8 days a week

Idag er det 1 september. Det er vår det. I Australia. Vi har ferie. Det regner. Jeg har lært alt for mye om brevduer. Det finnes olympiske brevduer og det finnes duer som ble brukt i krigen. De var billigere i drift enn biler også slapp de å sitte fast i trafikken... Ja, også kan de ha brevet i en liten sekk på ryggen da.



Så langt i ferien har vi hatt Ringenes Herre-maraton, sett den første Harry Potterfilmen (satser på at det blir et slags maraton over flere uker med den serien), bestemt oss for at vi skal se alle Olsenbandenfilmene og alle James Bond også... tror nok ikke det blir tid til så mye annet enn å se på film hvis dette skal bli realisert! Hmmzz... tviler littegranne på det da, for det er ikke alltid vi er så flinke til å gjøre det vi egentlig har bestemt oss for å gjøre. Som for eksempel når Jørund, Kjetil og jeg her om dagen hadde bestemt oss for å gå på NGV og se på Europeaen Masters-utstillingen. Men, men først må jeg bare vise hvor fint museet ser ut på utsiden nå. Se. Det er ikke rart vi har lyst til å se utstillingen vettu.




Men i hvert fall da, så gikk vi inn, men der fant vi et sånnt gøy barn-kan-leke-med-kunst-rom. Og der skulle vi såklart ta tiden på hvor fort Kjetil klarte og pusle sammen et puslespillkunstverk. Det gikk ganske bra det, helt til... 



...det kom en asiater som absolutt også skulle pusle på det puslespillet akkurat imens Kjetil gjorde det! Å, haha, jeg må le bare jeg tenker på det faktisk. Han var skikkelig dårlig til det også. Og det var jo tross alt et puslespill for barn da, hvor vanskelig kan det være! Han ble veldig gira også! Legg merke til hvordan kjæresten hans her prøver å trekke han vekk, men han nektet jo å gå før det var ferdig. lol.



Jaja, etter dette spiste vi lunsj på caféen på museet, også... gikk vi på nintendogreia på EB games og spilte supermario i sånn tre timer eller no. Flink, kulturell ungdom det! Vi får ta European Masters en annen gang. En onsdag, når det er billigere billetter. Ikke idag. Idag regner det jo. Også er vi "flinke studenter" i stua. Men neste onsdag kanskje. Ja. Vi satser på det.


Men men mneenemen, vi prøvde noe annet nytt og spennende! Jørund lurte oss med på en restaurant innerst inn i en liiiten bakgate i China Town. Og der spiste vi dette:



Kan du gjette hva det er? Åneida, det kan du nok ikke. Det smakte en slags blanding av kylling, fisk og svin. Overraskende godt! Det var.... wait for it.... krokodille!! Jah! Jeg må inrømme at jeg var skeptisk, men ble veldig positivt overrasket. Så da har jeg spist det også. Men det verste var at det var ikke det rareste de hadde på menyen. De hadde ål og griseører og innbakte griseinnvoller +++, uuuææ, grøss!

De hadde sikkert due også... 

Da vil jeg bare avslutte dette blogginnlegget med en observasjon. God dag. 


5 kommentarer: