tirsdag 23. november 2010

Sydney

Australia er full av verdens største ting (eller i hvert fall australias største ting). Mango, banan, ananas, fisk +++ I Sydney fant vi verdens minste Subway (eller i hvert fall en veldig liten Subway). Jeg hadde ingen/lave forventninger til Sydney som by, fordi alle sier det er så kjedelig der, men så er dette det første vi ser! Halloo! Allerede da visste jeg at jeg kom til å like byen.



Men sånn for å være litt seriøs, så likte jeg faktisk byen litt. Den er styggfin og retrofuturistisk. Men så fant vi Operahuset da. Det var også styggfint. Haha. Ser ikke ut som på bilder egentlig. Mye gulere og brunere. Det var litt sånn: Åja, er det sånn det ser ut? Jaja, det var jo fint det. Så tok vi litt bilder da :)





Mens Kjetil, Øyvind og jeg stod og tok sånn 800 bilder av oss selv foran operahuset, så kom plutselig denne båten susende forbi. Og jeg bare vinket litt til den såklart. Da hørte vi noen rope høyt, nei forresten, kjempehøyt (Alle på restauranten ved siden av oss snudde seg for og se): THEREEEEEEEESEEEEEEEEEEEEE. Jeg vet det er litt vanskelig, eller litt umulig kanskje å se på dette bildet, men det var jo Vanja, Monika og Monica som tilfeldigvis satt i den båten. Vi visste jo at de var i Sydney, men at vi skulle se de sånn 10 minutter etter vi hadde kommet dit.. okey, kanskje en time etter da, men allikevel.. random.



På vei hjem til hostellet for å få nøkkelen og rommet vårt (for det kunne vi jo ikke få når vi var der sånn klokka 2. Hun profesjonelle nuuben som satt der visste egentlig ingenting, så det var bare å komme tilbake klokka 4 når han som egentlig jobbet i resepsjonen kom tilbake), rotet vi oss litt bort i botanisk hage, men det var fint.



Også begynte det å regne. Masse. Lenge. Sikkert sånn tre kvarter. Det var ikke så fint da.



Men det gjorde jo ikke noe, for vi hadde en fin trapp og sitte i. Her kan du se hvor gøy vi hadde det da.



Men alt ordner seg i Sydney da vettu, så før vi visste ordet av de satt vi på en restaurant og spiste middag med Vanja, Monika og Monica.



Vanja, Monika og Monica bodde på Bondi, så da tok vi en tur dit på kvelden.
Fint :)



Vi bodde på Kings Cross. På et 10-mannsrom. På et hostel med bare Nederlendere. Nesten. Men det var koselig det. Nederlendere er jo kåret til verdens hyggeligste folk tror jeg.




Ingen Aircondition da, og det er jo lik varmt det! + En kakkerlakk i bagen min når jeg våknet! Grøss. Men ellers kan jeg anbefale hostellet med det australske og kreative navnet G'day Backpackers:)

Også måtte vi jo såklart ut og ta litt flere turistbilder by night. Operahuset og Harbour Bridge. Her var vi helt alene på tur. Så idyllisk da vettu. Helt til det kom to gigantiske busser med Japanske turister kjørende forbi oss. lol. Men fint var det uansett.






Vi bare står her rett opp og ned så godt vi klarer vi.

Den siste dagen lå vi egentlig bare på Bondi Beach og latet oss. Det liker jeg. Det er ferie. Før vi dro videre, i den raskeste Hyundai Getzen jeg har sett i hvert fall, mot Byron Bay.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar