onsdag 20. oktober 2010

1951

Idag er det Pappa sin bursdag.
Det er Pappa sin bursdag og jeg er i Australia. 
Jeg er i Australia. Mamma er i Spania. Pia er i Norge. Pappa er i hjertet mitt. 

Han er nok i hjertet til mange andre også. Det tror jeg. Eller, det vet jeg. For hvis det er en mann som har betydd mye for mange hjerter, så er det Pappa. Han var der for alle som trengte det. Han hjalp alle han kunne hjelpe. Han sa aldri nei til noen. Og i hvert fall ikke til Pia eller meg. Men nå må vi klare oss selv. Alle sammen. Kanskje jeg vil klare meg bra. Ja. Jeg tror jeg vil det. For du har gitt meg så mye og lært meg så mye du Pappa, og det er jeg så uendelig takknemlig for. Håper du vet det.

Jeg tror verden ble et bedre sted den dagen du ble født. 

Min bursdagsgave til deg er at jeg lover å gjøre deg stolt. Alltid. Like stolt som jeg alltid er av deg. Jeg vil være et bra menneske. Et like bra menneske som deg. Prøve. Men hvis jeg klarer å være bare halvparten så bra, så er jeg fornøyd egentlig.

Glad i deg for alltid Pappan min. <3



4 kommentarer:

  1. Fint skrevet :) Jeg tror nok han er stolt av deg, du er jo et flott menneske!

    SvarSlett
  2. jeg felte akkurat en tåre på skola :(

    therese du er et fint menneske.
    fine mennesker kommer av fine mennesker.

    SvarSlett
  3. <3 Å, fine Therese. Helge er stolt han. Lover deg.

    SvarSlett
  4. takk for fine kommentarer. Dere gjør meg glad selvom jeg er trist. <3

    SvarSlett