onsdag 5. mai 2010

godt råd

Fant denne i veska mi fra helgen.

Hadde glemt at jeg fikk en fortune cookie på asiafesten. For dere som ikke ser det, så står det: never use a hatchet to remove a fly from the forhead of a friend. Altså: Bruk aldri en øks til å fjerne en flue fra pannen til en venn. Hmm... nei det skal jeg huske på altså. Det er vel symbolsk da, men litt absurd kanskje. Men jeg hogget faktisk en venn i hodet med en høygaffel engang da. Det var såklart ikke meningen, og det var ikke fordi det satt en flue der. Det var vel på ungdomskolen. Vi skulle lage film om en seriemorder (jeg kommer jo fra landet, så det mest åpenlyse mordvåpenet var en høygaffel), og jeg skulle, grunnet mitt fantastiske skuespillertalent, være morderen da. Og når jeg skulle "drepe" min kjære venn, så glapp jeg høygaffelen litt... Noen vil kanskje påstå at dette kunne skje fordi jeg ikke er så veldig stor og sterk, men jeg vil bare påpeke at høygaffelen var veldig tung faktisk. Men i hvertfall.. hun fikk da altså høygaffelen i hodet og begynte å blø fra to små hull på en måte. Litt skummelt var det, men jeg kan forsikre dere om at denne historien har en lykkelig slutt. Hun lever i beste velgående ennå. Det morsomme er, at dette finnes vel faktisk på en videokassett et eller annet sted, for det var jo tross alt en film vi lagde. Kan ikke huske at vi så på det etterpå da men. Og de store filmplanene våre ble vel litt lagt på hyllen etter denne hendelsen, så det sikkert helt fantastiske manuset vårt ble aldri filmatisert ferdig :( Dumt. Hadde vært veldig gøy og se igjen alt vi lagde før egentlig. Lurer på hvor alt har tatt veien?

4 kommentarer:

  1. haha, jeg, noen av mine søsken og noen venner laget også en film en gang med en høygaffel! (Er vel kanskje bare det vi har på landet hehe)
    Tror ikke det skjedde noe uhell da men filmen har vi enda! Den ble for øvrig ikke ferdig den heller for jeg "orka" plutslig ikke å være med mer (kjip storesøster hehe), og jeg hadde jo hovedrollen...som...hold deg fast...Hitler! HAHA.

    SvarSlett
  2. haha, hitler og høygaffel. Må ha vært en bra film!

    SvarSlett
  3. jeg savner dere og! kan dere ikke komme snart? når kommer dere, når kommer dere når kommer dere når kommer DERE!!!???

    SvarSlett
  4. julie, kom hiiit! :)

    vi kommer snart. snart nok. hoho :D

    SvarSlett