fredag 23. april 2010

Kaffetår

Denne uken har i hvertfall vært litt bedre enn den forrige! Endelig kom vaskehjelpen vår igjen, de har ikke vært her på sånn 4 uker eller noe, så nå ser ikke leiligheten vår helt forferdelig ut lenger. Føler meg litt dum for at jeg klager på at ikke vaskehjelpen vår har vært her egentlig... Er jo ikke akkurat sånn at jeg er vant til å ha det, men når vi flyttet inn her, så måtte vi ha det. Student cleaning som de så fint kaller det. De stoler ikke på studenter her vettu, at vi klarer og holde leiligheten ren så... men i hvertfall så har det vært påske og alt mulig rart, så da kom de jo aldri. Og de jeg bor sammen med er jo sååå rotete, så er jo umulig og holde det fint her! Neida...joda... neida, Kjetil du er veldig flink til å støvsuge;) Men må jo inrømme at det er ganske deilig og komme hjem til vasket kjøkken og bad og støvsugde gulv asså! Vi blir vel litt bortskjemte! Men så må vi jo betale for det og da.

Ellers var Kjetil og jeg og besøkte Linda, Daniel og Thomas i den nye leiligheten på tirsdag. Den lå langt ute i ingenmannsland og var veldig fin:) Vi spiste middag og følte oss veldig voksne. Vi ble oppfordret av Thomas til og rape litt og sånn, så det ikke skulle føles for voksent, men når Daniel fant fram kaffe og kake, så var vel egentlig det prosjektet ødelagt! Hahaha! (men han klarte og legge kaka opp ned på fatet da, så alt håp er enda ikke ute). Norsk musikk fra 60-tallet hørte vi på også, og hadde det såå koselig.



I går var vi og spiste taco på South Bank, det var og koselig. Hadde faktisk glemt det litt, men Kim og Bård laget jo et dikt/rap til alle sammen til og med! Det var fint. De er flinke. Tror det rimte litt til og med:) Etterpå dro vi på bowling... fnis.

(Dette bildet stjal jeg fra Kjetil, fordi jeg ikke hadde noen bilder selv.)

Monika og Veslemøy måtte prøve en eller annen rar simulatorgreie der inne, de lo så mye at jeg måtte snikforografere de med mobilen min for å se hva jeg gikk glipp av. Fniiiis.


Og Kim måtte spille skytespill helt til han hadde vunnet nok sånne gule lappeting til at han kunne veksle de inn i en.... lekemobiltelefon såklart! Det var veldig viktig faktisk.


Idag var vi en tur i Fitzroy for å se om vi fant noen flasker til den oppgaven hvor vi skal designe en Ginflaske. Det fant vi ikke, men vi fant en cafe hvor vi spiste suppe...


og tok bilder av hverandre


Også fant vi en hage med astronauter og frosker og andre dyr i:)



Åja, så har jeg eeeendelig fått farget håret og klipt meg, så nå ser jeg sånn her ut:

Fin?:)
Frisøren min var helt merkelig da. Fargen ble fin, men klippen var egentlig ganske slurvete syns jeg. Kanskje ikke så rart når hun måtte stå og sladre om folk hun kjente, og om han hjelpegutten som jobbet der, og vise kollegaen sin bilder av folk på facebook på mobilen sin mens hun holdt på.... "Take my phone, go to facebook, click on my friends, find David, click on his profile pictures, what do you think? Now go back to my friends, click on the other David, no, now you're on the same David again, haha!" jøje meg! Det er så skummelt og gå til nye frisører. Har ikke funnet noen jeg liker godt her enda:( Savner Anne-Marie på Adam og Eva i gamlebyen jeg! Hun er så flink og snill, og gjør ikke masse andre ting mens hun klipper meg. 

Men nå får jeg vel bli ferdig med denne fortellingen min snart. Skal bare si at i morgen skal jeg på innflyttingsfest til Linda, Daniel og Thomas. Det blir gøy håper jeg. For vi har kjøpt en kjempefin innflyttingsgave. Men seriøst, bursdager og innflyttingsfester tar jo aldri slutt her. Når kan en stakkars få litt fred? Ikke det at det ikke er koselig asså, for det er jo det. Men, nei, nå må jeg legge på ja, detta blir dyrt vettu! Hade! God helg!

2 kommentarer:

  1. Anne Marie har startet å jobbe i en møbelforretning på Grunerløkka, hun var også min faste frisør. Men jeg har begynt å gå til Ron eller Hanna. Har alltid blitt superfornøyd :-D

    SvarSlett