torsdag 1. oktober 2009

St. Kilda

Richard og jeg tok oss en tur til St. Kilda her en søndag. Det er en bydel som ligger sånn 20 min med trikken sør for sentrum, nede ved stranda. Veldig koselig og fint, men også den bydelen der det holder til mange narkomane og alkoholikere da...hehe...




Det visst mange som bruker promenaden her... Mange sånne skilt over alt:)






Der ser du byen vår, langt i det fjerne!




Her fikk vi bruk for tripoden din Kjetil :) Takk for lånet! Vi måtte sikkert ta sånn 8 bilder eller noe da før vi fikk et "fint" et, hahah! Ikke så lett å time riktig!




Vi så faktisk folk som badet her, selvom jeg tror nok ikke vannet er så veldig varmt ennå. Fin strand da!


Også så vi Delfiner! Helt på ekte! Var ikke så lett å få de med på bildet da... Men hvis du ser nøye etter kan du se en finne, hehe:)


Og noe fine fargerike papegøyer(?)


Litt lenger inne var det et kjempestort gammelt teater. Tror det er det største i Australia faktisk. Det ble bygget i 1927 og er i Art Deco stil (som jeg elsker!). Snart skal det bli pusset opp for 20 millioner dollar (100 millioner kroner) fordi det visst nok ikke er blitt noe særlig forandret på siden det ble bygget. Det hadde vært så gøy å se hvordan det så ut inne også. Kanskje jeg må dra på konsert der engang.


Rett ved siden av ligger en liten, enda eldre fornøyelsespark. Bygget i 1912! Elsker inngangen:)




Mange fine gamle "spilleautomater"








Også ble det kveld... Fint, eller hva?


Spiste middag på kinesisk restaurant. Her er Richard med lampehatt...




Idag skal vi spise Taco, drikke rødvin og se på film. Må ha en liten avveksling fra alt skolearbeidet! Feire at vi har levert inn enda en oppgave:)

Og.. idag er det forresten bare 1 uke igjen til bursdagen min:) Ønsker meg penger fordi jeg er blakk..... eller fine bøker om fine ting, eller smykker, eller bare et brev eller kort i postkassen min :) Så vet dere det.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar