tirsdag 2. februar 2010

Tilbake

Da har jeg endelig kommet meg tilbake til Melbourne :) Ferie i Norge var kaldt og fint. Ferie i Asia var varmt og fint. Og nå har jeg enda en måned ferie her før skolen begynner igjen. Det var koselig å se alle igjen her som jeg ikke har sett siden jeg dro. Og det var koselig å se "de nye" nordmennene (som jeg kjennte fra før av da, fra NKF i Oslo) som har kommet hit for å studere. Akkurat nå er leiligheten vår ganske full. Richard bor jo på mitt rom. Også har vi Karoline, Josefin og Cecilie boende her, til de finner seg sin egen leilighet.

Idag var vi på Southbank og spiste taco og koste oss. Tre andre av "de nye", Vanja, Kim og Monika har flyttet inn der, så nå tar det helt av med nordmenn fra NKF her. Og enda fler kommer faktisk, hehe :)

Av andre, irriterende, nyheter: Det var tydeligvis noen papirer jeg ikke hadde sendt med i studentvisumsøknaden min, så selvom jeg har trodd i 3 måneder at alt var i orden, så var det visst ikke det... Etter hundre mail fram og tilbake med immigration office, ble det til at jeg måtte trekke den første søknaden min, søke om nytt turistvisum, for så og søke om nytt studentvisum igjen nå som jeg har kommet fram til Australia. Når jeg dro hjem til Norge i November, så hadde jeg visst ikke studentvisum, men et bridging visa (Ikke at noen hadde sagt noe om dette til oss da. Vi fikk vite at alt var i orden med søknadene...). Med et bridging visa kan du ikke reise ut av Australia og komme tilbake igjen. Og når jeg fikk vite om dette mens jeg var i Thailand, begynte jeg jo og bli litt stresset for at jeg ikke skulle få komme inn i Australia igjen. Kjetil hadde også samme problem. Han skulle egentlig dra tilbake til Australia den 14 januar, men ble sittende fast i Phuket til den 17. Ville helst ikke at det samme skulle skje med meg. Jaja, kom meg hvertfall inn da, så nå er det bare å sette igang søknadsprosessen på nytt.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar