søndag 5. desember 2010

varm

Ikke for å klage asså, men det er så varmt. Det er så varmt at det er vanskelig å sove. For vi har jo ikke aircondition og nå har jeg solgt vifta mi. Så da må jeg ha vinduet oppe. Og utenfor er det så mange bråkete lyder hele tiden. Men det er ikke såå ille da. Det som er ille er når det kommer en/tusen mygg inn som skal stikke meg og zzzumme akkurat ved siden av øret mitt hele tiden. Og klokka ni om morgenen så blåser det ute (ja alltid), og da kræsjer persienna sånn inn i vinduskarmen hele tiden, og døra dunker inn i dørkarmen hele tiden, og sola steker inn i den lille sprekken i persienna som såklart er akkurat der hvor øynene mine er. Så det er lyst og varmt og bråkete, og jeg er varm og full av myggstikk og må tisse fordi jeg drakk så mye vann kvelden før fordi da var det så veldig varmt.

Og nå har du sånn kjempelyst til å si: Du har ingenting å klage på du. Her i Norge, her er det så kaldt her, og snart så er du her i kulda med oss vettu, så nå må du nyte den siste tiden du har igjen i varmen! Jeg gjør det. Jeg nyter. Også klager jeg litt. For selvom jeg har vært i Australia lenge, så er jeg fortsatt norsk. Og Nordmenn de liker jo å klage de. Også er det egentlig ikke så varmt nå engang. Det er bare sånn 30 grader om dagen. Jeg husker når vi kom tilbake hit forrige februar jeg. Da var det sånn opp mot 40 grader hver dag. Da. Da var det varmt da. Glad jeg ikke skal oppleve det igjen......... .. .. .  .  . æ.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar